On the road: eerste trip met de camper

29 mei 2019 - Preux-au-Bois, Frankrijk

Woensdag 29 mei

Een beslissing genomen om ipv een auto te kopen een camper aan te schaffen. Twee vliegen in 1 klap! En een auto en een manier om op reis te kunnen gaan.

morgen vertrekken richting Avesnois om nachtje te gaan kamperen. Spannend. Alles eens uittesten want heel wat uitleg gekregen bij aankoop...

Het wordt camping Forestière de Preux in Preux au Bois nabij bois de Mormal.

donderdag en vrijdag dan trialke doen of beetje hiken...

ik hou jullie op de hoogte.

Donderdag 30 mei

opgestaan en nog vlug alles ingeladen. Daarna nog tuinmeubels ophalen met de camper in snellegem, gekocht tweedehands. Want ik had er geen meer.... grrrr. Hopelijk staan ze er nog als ik terugkom.

vertrokken rond 11.30 u. Rustig verkeer. Aangekomen op een kleine camping. Vriendelijke mensen. Beetje margi wel. Eerst iets gegeten en nu klaarmaken om loopje te doen. had gehoopt dat ze hier plannetje van dat bos gingen hebben maar nee, t is echt een kleine camping met vooral vaste bewoners... echt in the middle of nowhere maar dat vind ik dan net weer leuk.

in de late namiddag loopje in het bos van Mormal gedaan. Toch 18 km. Was heel mooi en rustig, geen kat te bespeuren, wel een hertje gespot. Was geschrokken van mij.

nadien douche en mezelf getrakteerd op een Belgisch biertje met beetje chips😀 avondeten homemade spaghetti! Hmmmmm

daarna geïnviteerd bij de overburen. Justine en haar vriend en de helft van de camping. Tot middernacht daar gezeten😂 pastis gedronken. Kan niet Franser.

Daarna mijn bedje uittesten.

Vrijdag 31 mei

Zalig geslapen. Wakker geworden van fluitconcert Van de vogeltjes. Kan slechter é. Nu lekker ontbijtje: koffie, croissant, en boterhammetjes met verse fromage avec Herbes en radio op StuBru en het nieuws lezen

geen wolkje aan de hemel. Vandaag terug wandel-loopje hier in de buurt. Daarna terug huiswaarts. Vanavond voetbalfeestje Robbe. Afscheid u17. Op naar de u19.

zalig trailkes gelopen. Ging verbazend goed na avondje doorzakken met de locals...

toch 22 km gedaan. Echt mooi gelopen. Off raod. Alweer hertjes gezien.Daarna nog lekker restje spaghetti gegeten , gedoucht en klaargemaakt voor vertrek.

thuis om 16.15 u

eerste tripje was echt een super leuke ervaring!

Xx

1. Didier:
    29 mei 2019
    Amai, een ferme 'machien' die je gekocht hebt :-)
    Je hebt precies wel iets met de Avesnois de laatste jaren...een prachtige streek die minder gekend is.
    Geniet er maar van, zal je deugd doen x
  2. Katrien:
    29 mei 2019
    wow lijkt me super leuk !
  3. Mieke:
    Je eigen Columbus 😁
  4. Didier:
    30 mei 2019
    Kan niet anders dan een kijkcijferkanon worden 😄
  5. Didier:
    30 mei 2019
    Kan niet anders dan een kijkcijferkanon worden 😀