trip to Malaga 5/4 - 11/4

29 maart 2019 - Málaga, Spanje

post-break up trip with my daughter.

Nog 1 week en dan vertrekken we. Moeder en dochter. Wie kan ik beter meenemen dan haar.

Het afsluiten van een hoofdstuk met hoogtes en laagtes... na 8 turbulente jaren terug single... pffff aanpassen wel. Voelt zooooo raar.

Malaga een nieuw begin. Tijd maken om alles eventjes achter ons te laten.

tijd om na te denken welke richting ik uit wil.

dindag 2 april

nog drie keer slapen en dan is het zover... eerst nog een lastige dag morgen. S komt zijn gerief halen hier. Hopelijk enkel dat... Nina ziet het alvast zitten!  En  nu nog duimen dat er geen stakingen zijn bij het luchtvaartpersoneel, bagagepersoneel, luchtverkeersleiders,....

vrijdag 5 april

vertrokken in Oostende en vlotjes in Málaga geraakt. Landing om 21.10 u en om 22 u zaten we al in ons fantastisch appartement midden in het centrum van Málaga. Mooi groot appartement . Veel te groot voor twee 😉 @ robbe: er is. Of plaats moest je je nog bedenken....

voor we in ons bed kruipen nog eens t stad in. Amai, Spanjaarden zijn late eters...

moe maar. Content om 0:00 u in ons bed.

Zaterdag 6 april

8:30: goeiemorgen. Nina nog in haar nest dus efkes tijd om iets neer te schrijven met alvast een lekkere kop koffie. Goed geslapen! Ongelooflijk hoe stil hier s nachts.

vandaag op verkenning bij klaarlichte dag. Foto’s en verslag volgen!

Voormiddag studeren voor nini. Ikke loopje naar t strand. Zalig! 10 km. Ondanks de voorspellingen mooi weertje. Zon en wolkjes maar geen regen.

Deze namiddag stad verkend en ja... toch af en toe gespetter. Dan maar de winkelstraat gezocht en lekker geshopt🤗 droomvakantie voor nini...

nu aperotime en dan hapje gaan eten. Lekker gegeten en daarna bed in.

zondag 7 april

weer is nog steeds niet zo zonnig. Geen regen wel. Op gemak vandaag. Laat opgestaan... Nina eerst wat studeren. Ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om paardrijtrip in torremolinos vast te leggen. Yeehaaaa.... als dat maar goed komt. Ik op een paard...Daarna samen wandeling/loopje gedaan. Toen we terugkwamen was er een optocht door onze straat. Iets katholiek... zal wel met Pasen te maken hebben zeker? Zie ook fotootjes. Lekker pastaatje gegeten thuis. Na eerst de keuken onder water gezet te hebben, Nina die pot water laat kantelen... Daarna siësta.

Nu de berg op wandelen aan alcazaba de Malaga...

morgen vroeg dag want we gaan naar torremolinos met de trein. Om 11 u paardrijden daar. En aangezien we daar dan toch zijn gaan we ook torremolinos een bezoekje brengen.

maandag 8 april

op tijd uit bed. Nog voor Nina wakker is ga ik op zoek naar verse croissants en een lekker stokbroodje. Na het ontbijt hijsen we ons allebei in een paardrijbroek en vertrekken we met de trein naar club hipico el ranchito in toremolinos. Het is mooi weer.

Aangekomen krijgen we allebei een tok en een paard. Nina krijgt kiko, een paard met veel leven in. Ik krijg princess een braver paard, Allee dat heb ik toch gevraagd. Na een paar rondjes in de piste om te wennen gaan we op uitstap met een supervriendelijke begeleidster. Ze kwam uit Zwitserland en woont al 12 jaar in Spanje. Paarden zijn haar leven, net zoals van Nina. Die twee hadden veel te vertellen aan elkaar. Ik volgde braaf het pad en Nina mocht wat omwegen maken in galop. Het was echt een super leuke ervaring...

daarna het stadje in en in de burger king ons tegoed gedaan aan een lekker vettig middagmaal. Dat hadden we verdiend.

na nog een beetje sightseeing terug naar malaga. Na een korte siësta moest Nina  nog wat studeren. Ikke dan loopje gedaan. 12 Km langs het strand... zalig!

Daarna gezellige apero en thuis in appartement eten maken. Cannelloni en nog restje spaghetti....

Morgen vroeg dag. Om 8:20 u de bus naar de caminito del rey.

dinsdag 9 april

vroeg dag... opstaan om 7 u. Ons klaarmaken voor de caminito. Dress code... stress bij Nina... fashionably sporty : leren rokje, wit spannend kort truitje en pull om de koude te trotseren... Bushalte zoeken tegen 8.20 u.

Alles volgens plan... eerst stoppen voor een ontbijtje, inde prijs inbegrepen maar stelde niet zoveel voor... om 11 u. Daar en begonnen voor een wandeling van bijna 8 km door heel mooie natuur. Was echt de moeite. Ik citeer Nina : ‘dit is één van de mooiste wandelingen in mijn leven al.... niet echt moeilijk...

rond 15 u terug in Malaga. Nina exhausted en nood aan een siësta 😂. Ikke op stap in malaga met boek mee. Mij ergens op een bankje gevleid en wat gelezen in het zonnetje.

Na anderhalf uur terug naar appartement en Nina net uit haar kaf. Nu alweer chill. Apero en daarna douche en klaarmaken om te gaan eten. Casa Lola is het plan.... als er plaats is. Hele lekkere tapas naar t schijnt.

super lekkere tapas! Gereserveerd ook voor morgen want het is rijtje schuiven

woensdag 10 april

laatste volle dag in malaga. Voor nina wakker is vlugnaar de bakker om lekkere croissants en stokbrood.

daarna onze routine... nina studeren en ik gaan lopen. Het is een mooie zonnige dag! Smiddags lekkere pasta pesto gegeten en daarna gaan relaxen aan het strand. Zaaaalllliiig. We hebben zelfs gezwommen.

daarna kadootjes gaan kopen... nu lekkere douche om al het zand en zout van ons af te spoelen en daarna aperotime en straks naar casa Lola. Laatste avondmaal in Malaga.

dik gegeten. Als toetje een mega banana brownie🤗

Donderdag 11 april

laatste dagen Malaga. Niet goed geslapen... stralend weertje

na een lekker ontbijtje onze valiezen gepakt. Daarna onze bikini aan een nog,vlug genieten van wat zon, zee en strand...

daarna nog wat pasta gegeten in t appartement en dan vertrokken naar t station om de trein te nemen naar de luchthaven. Onderweg nog terrasje meegepikt.

om 14. 15 u in de luchthaven. Alles verliep vlotjes. Om 19.30 u geland in Oostende waar nonkel Ralph ons opwachtte en ons naar huis bracht. Dankuwel daarvoor. 😙

Terug thuis na een mooie reis met Nina, de eeuwige optimist. Precies wie ik nodig had op deze trip. Was echt een mooie ervaring ondanks de situatie.  Malaga is een echte aanrader. De stad, de tapasbars en resto’s, het strand, de omgeving,...